TED Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Bölümü öğretim üyeleri Doç. Dr. Çağla Öneren Şendil, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Yalçın, Dr. Öğr. Üyesi Funda Eda Tonga Çabuk ve Arş. Gör. Elif Naz Altaş Kuşhan, 27–30 Ekim 2025 tarihleri arasında Bursa Uludağ Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen 9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi’ne katılarak güncel araştırma ve projelerini paylaştılar.
Kongrede, TEDÜ Okul Öncesi Eğitimi Bölümü öğretim üyeleri tarafından üç bildiri sunumu gerçekleştirildi:
Lisansüstü Arş. Gör. H.Nur Şimşekoğlu , Dr. Melike Kandemir tarafından yürütülen PECE 301 – Instructional Principles and Methods in Early Childhood Education dersi kapsamında “Teaching and the Environment” konulu ders anlatımını gerçekleştirdi.
Ders sürecinde öğretmen adaylarıyla birlikte öğrenme ortamlarının öğretim sürecindeki rolü, çevresel düzenlemelerin çocukların öğrenme deneyimleri üzerindeki etkisi ve etkili sınıf tasarımı ilkeleri tartışıldı.
TED Ambassador (Okul Deneyimi Programı) projesinin 2025 güz dönemi başvuruları 3 Kasım Pazartesi günü başlayacaktır. Proje hakkında detaylı bilgi almak ve önceki dönem katılımcı deneyimlerini dinlemek isteyen öğrenciler için 3 Kasım Pazartesi günü saat 15.00’te Zoom üzerinden bir bilgilendirme toplantısı düzenlenecektir. Toplantıda proje süreci, başvuru koşulları ve seçim kriterleri hakkında ayrıntılı bilgi paylaşılacak; ayrıca önceki dönem katılımcılarından Başak Kadimoğulları Kalkan ve Zeynep Ebrar Olcay deneyimlerini paylaşacaktır. Bu dönem yalnızca 4.
19 Eylül 2025 tarihinde gerçekleştirilen TED Üniversitesi Oryantasyon Günü kapsamında yeni öğrencilerimizle bir araya gelinmiştir. Program, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kürşat Çağıltay’ın açılış konuşması ile başlamış; Temel Eğitim Bölümü ve Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Çağla Öneren Şendil’in konuşmalarıyla devam etmiştir. Programın sonunda fakültemizin tüm öğretim üyeleri ve öğretim elemanları öğrencilerimizle tanışma fırsatı bulmuş ve onların sorularını yanıtlamıştır.
Bu dönem, 4. Sınıf öğretmen adaylarımız, Doçent Dr. Çağla Öneren Şendil, Dr. Öğretim Üyesi Funda Eda Tonga Çabuk ve Öğretim Görevlisi Dr. Melike Kandemir tarafından verilen PECE 401- Öğretmenlik Uygulaması 1 dersi kapsamında Toki Göksu Anaokulu, Atatürk Anaokulu ve Mehmet Meto Anaokulu okul yöneticileri ve öğretmenler ile gerçekleştirilen tanışma ve bilgilendirme toplantısı ardından uygulamalarına başladı.
Finlandiya’da Yüksek Lisans Deneyimi: Suad Ahmed Mohamed ile Söyleşi
Doç. Dr. Çağla Öneren Şendil, Dr. Öğretim Üyesi Funda Eda Tonga Çabuk ve Öğretim Görevlisi Dr. Melike Kandemir tarafından yürütülen PECE 401-Öğretmenlik Uygulaması 1 dersine, 6 Ekim 2025 tarihinde TED Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde öğretim görevlisi olarak görev yapan Dr. Funda Alptekin hocamız konuk olarak katılmıştır. Hocamıza dersimize sunduğu değerli katkısı adına teşekkür ederiz.
TED Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim elemanlarımız, 1-5 Eylül 2025 tarihleri arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde gerçekleştirilen ve Doç. Dr. Elif Buldu’nun yürütücülüğünü yaptığı TÜBİTAK 4004 “İklim Değişikliği için Düşün, Oyna, Harekete Geç” projesinde aktif rol almıştır.
Proje kapsamında:
Bu yıl 20’ncisi düzenlenecek olan Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’nda bölümümüz Öğretim Görevlisi Dr. Funda Eda Tonga Çabuk, doktora tezi kapsamında geliştirdiği çalışmayla “iyi örnek” olarak seçilmiştir.
Tasarım temelli, özgün ve alana katkı sunan bu çalışma, konferansta sözlü sunum olarak yer alacaktır. Eğitimde yenilikçi uygulamaların paylaşıldığı bu saygın platformda fakültemizin temsil edilecek olması bizler için büyük bir gurur kaynağıdır.
09 Mayıs 2025 tarihinde, Öğr. Gör. Dr. Melike Kandemir tarafından yürütülen ve Öğretim Asistanı Hamide Nur tarafından asiste edilen PECE302 “Classroom Management in Early Childhood Education” dersi kapsamında TED Ankara Koleji’nde okul öncesi öğretmeni olarak görev yapmakta olan Tuğba Hazal Koçak konuk konuşmacı olarak davet edilmiştir. Konuğumuz dersi alan öğretmen adaylarımıza etkili sınıf yönetimi uygulama örneklerini sunmuş, öğretmenlik deneyimlerini paylaşmış ve sınıf yönetimi alanında teori ile pratiğin nasıl birleştirilebileceğine dair deneyim ve düşüncelerini aktarmıştır.